Obszary działalności

Polska Akademia Jeździecka

Polska Akademia Jeździecka jako Narodowy projekt wspierania rozwoju i promocji jeździectwa (sportowego i amatorskiego), hodowli koni sportowych oraz rekreacyjnych pełniąca następujące role:

  • Koordynator programów i działań w zakresie jeździectwa powszechnego, sportowego, amatorskiego oraz turystyki konnej
  • Popularyzator rozwoju kultury fizycznej
  • Realizator programów sponsoringowych i wspieranie uzdolnionych jeźdzców
  • Zaplecze naukowe i eksperckie
  • Centrum badań i informacji w zakresie użytkowania koni w celach sportowych, rekreacyjnych, turystycznych, terapeutycznych i profilaktycznych

Jeździectwo Powszechne

  • Wszelkie podejmowane działania związane i kojarzone z końmi, w tym:
    • Sport kwalifikowany
    • Sport powszechny
    • Jazdy rekreacyjne
    • Turystyka
    • Profilaktyka zdrowotna
    • Rehabilitacja
  • Misja narodowa
  • Rozwój potencjału i różnorodności w budowaniu silnej marki jakim jest polskie jeździectwo i turystyka konna
  • Krzewienie pamięci, tradycji i historii jeździectwa polskiego

Cele Polskiej Akademii Jeździeckiej

Cele Polskiej Akademii Jeździeckiej
  • Popularization of physical education
  • Development of equestrianism
  • Identification and support of talented riders
  • Increasing the number of rider
  • Training and research increasing the quality of Polish horsemanship
  • Education and promotion of best practices
  • Horseback riding as a product

Obszary działalności

Obszary działalności

Edukacja

  • Wyszukiwanie i rozwijanie młodych talentów (fundusz stypendialny)
  • Rozwój sekcji jeździectwa w ramach szkolnych i uniwersyteckich klubów sportowych
  • Programy typu mistrz-uczeń
  • Wdrażanie programu WF na koniach
  • Materiały edukacyjne dla szkół i ośrodków jeździeckich
  • Lekcje w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
  • Promowanie świadomego jeździectwa, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo obcowania z końmi

Szkolenia i kursy zawodowe

  • Krajowe i zagraniczne konsultacje i szkolenia z wybitnymi trenerami i zawodnikami
  • Współpraca z ośrodkami zagranicznymi
  • Rozwój kompetencji pedagogicznych i językowych u instruktorów i trenerów
  • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
  • Tworzenie i sieciowanie produktu turystki konnej
  • Tworzenie i wdrażanie programów dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (osoby starsze, osoby uzależnione, niepełnosprawne intelektualnie)

Konsolidacja środowiska jeździeckiego

  • Reprezentacja środowiska branżowego m.in. trenerzy, zawodnicy, instruktorzy, amatorzy, sędziowie, weterynarze, kowale, rymarze, budowniczy parkurów, fizjoterapeuci, grupy rekonstrukcyjne i pokazowe, fotoreporterzy, sklepy, agencje i biura turystyczne, portale internetowe, wydawnictwa
  • Wspólna oferta dla ośrodków, stajni, klubów, szkółek jeździeckich, miejsc użytkowania koni
  • Tworzenie wspólnych inicjatyw z organizacjami zawodowymi użytkującymi konie

Centrum Badawczo - Rozwojowe

  • Realizacja projektów badawczych pod kątem wpływających na zwiększenie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży
  • Opracowaniem programu rozwoju produktu jeździeckiego jako możliwość zwiększenia ruchu turystycznego i promowania turystyki familijnej, edukacyjnej i prozdrowotnej
  • Realizacja innowacyjnych projektów badawczych związanych z ruchem konia, jego żywieniem i użytkowaniem (sport kwalifikowany i rekreacja)
  • Utworzenie modelu zarządzania i monitorowania hodowli oraz użytkowania koni w Polsce
  • Statystyka, bioróżnorodność jako pełne spectrum rodowodowe, genetyka molekularna i populacyjna
  • Opracowanie i analizy big data (wyniki sportowe i hodowlane)
  • Badania i analizy konnego rynku turystycznego

Promocja

  • Promocja polskiego jeździectwa i zwiększanie jego konkurencyjności na arenie międzynarodowej
  • Prowadzenie ogólnopolskich akcji promocyjnych w zakresie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej
  • Wspieranie i popularyzacja zawodów towarzyskich, amatorskich i masowych imprez z udziałem koni
  • Tworzenie i udział w programach radiowo-telewizyjnych
  • Tworzenie filmów i reportaży
  • Przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych i reklamowych
  • Udział w targach, zawodach i imprezach jeździeckich
  • Popularyzacja ofert turystycznych dla rynku krajowego i zagranicznego

Partnerzy

Partnerzy

Instrumenty finansowania

Instrumenty finansowania
  • Rural Area Development Program
  • County Employment Office
  • Regional and National Operational Programs
  • Partners and Sponsors
  • Goverment and Municipal administration
  • Business institutions
  • EU Funds
  • Own sources